Tersalah naek bas :D

Hmm.. entry ni ade kesinambungan dgn entry yg lepas. Kerana teramat excited nk balik, aku, eQin n aimi telah memalukan diri sendiri di khalayak ramai. Tak sengaja sebenarnye.. (ade ke org yg sengaja memalukan diri sendiri?) huhu

Citenye begini.. malam 08.03.08 tuh (cantek gak tarikh ni kan.. patutla macam2 jd, kenangan terindah la konon2nye) kitaorang berlima - aku, aimi, eQin, ibah n noor bergerak la ke cafe v2 utk naek bus nk blk... Katenye kul 9, kul 9 .15 pon x sampai2 lg bus tuh. Masih sabar. Then tetibe dtg sebuah bus. Rasima namanye. Aimi n eQin pon bangun, bersiap-siap utk naek bus. Aku yg x bersalah ni pon mengikut la mereka. Otw menuju bus tuh, aku tertanye-tanye mane si ibah n noor ni. Takkan laju sgt kot..

Pas letak 1 bagasi kt dlm store bus tuh, aku terus naek. Eqin dh chopkan 1 seat utk aku. Lalu aku duduk dng excitednye sambil berbual-bual mesra dgn eQin n aimi. Tibe2 ade satu suara berkata-kata "Eh, Mizah pon naek bus ni jgk ke?", wani skulmet mase kt PC bertanye. Dengan confidentnye, aku membalas "Aah", sambil mengangguk-angguk yakin. Beberapa saat seterusnye, naekla beberapa jejaka yg tak kurang hensemnye. "Dh penuh la. Macam mane ni?" salah seorang bersuara, agak cuak sebenarnye die tuh. Aku yg duduk kt seat depan tertanya-tanya jgk, manela si ibah ngan noor ni.. xde pon dlm bus neh.

Lalu aku pon turun, dial nombor si ina, nk kompemkan betol ke bus rasima neh bus ktorang. Malang sekali ina ckp bukan. Ish, gawat neh.. Lalu aku naek semula nk bgtaw aimi n eQin, nk ajak diorang turun. Tp diorang lg tangkas, dh amek sume barang2 diorang lalu turun. Sbb malu sgt, beg laptop aku pon diorang x tolong amekkan. Terpaksala aku amek sndiri. Ingatnye kalo diorang yg amekkan, bole la aku cover malu kt bawah neh. huhu.

Tak lame pastuh, bus tu pon bergerak meninggalkan kami yg sdg cover malu. "Patutla ade orang tanye aku naek bus ni jgk ke", tibe2 aimi bersuara. eQin pula "Aku pon. Ade gak yg tanye." "Rupe2nye mereka dh taw kite salah bus", aku berkata smbil gelakkan diri sendiri. Gile malu mase tuh. Sbb malu sgt, ktorang tunggu jek kt bus td, mls nk join mereka kt cafe. Kalo pegi cafe, sure diorang taw kami salah bus sbb terlalu excited nk balik. Semestinya kami digelakkan beramai-ramai. hahaha (gelakkan kami)

Dlm kul 10 jgk la bus ktorang sampai. Kali ni dh x excited sgt. Slowly jek pegi kt bus. Dh settle down sume, ktorang bertolak la ke kelantan. Tibe2 lagu balik kampung nyanyian Allahyarham Sudirman berkumandang dlm ati aku. Alhamdulillah, kami selamat sampai ke rumah masing2.

You Might Also Like

2 komen