Lupakan saja~?

Nak sambung entry malam tadi, pasal harga minyak yg naek mendadak itu.. Sebenarnya lebih kpd kesan kenaikan harga minyak kepada diri aku.. Yeap, aku bukanlah seorang penunggang motosikal, bukan juga seorang pemandu kereta.. aku hanyalah seorang pembonceng dan juga penumpang yg juga berlesen, yg membawa maksud aku boleh jd penunggang serta pemandu.. Tapi, aku seorang manusia yg bercita-cita untuk memiliki sebuah myvi berwarna putih yg amat semat itu. Pegi je mane2, kalo terserempak myvi kaler putih, mesti aku tgk dgn penuh minat sambil pasang angan2 akulah pemandu myvi itu, myvi itu milik aku! Ah.. angan2 semata-mata!!





Tatkala kerajaan M'sia mengumumkan kenaikan harga minyak yg mendadak itu angan2ku itu seolah-olah mula kabur, blurry omputih kate.. Myvi putih itu mula kelihatan kelabu.. Adess! Maybe i should just let the angan2 remain angan2. Stay still in there. Huwarghhh! Kalo dulu2 [b4 harga minyak cam harga sepucuk pistol] angan2ku masih ade harapan utk tak jadi angan2 mat jenin, tp skang mat jenin sedang berkira-kira utk amek angan2 aku and jadikannya hak milik mutlak dia. [Gile ke ape mat jenin ni..?]





Tapi kan, my abah said (while watching Buletin Utama, the night before that abrupt increase) : Tak lame lagi mesti harga kereta turun.. Sume keta keluaran 2000 and above mesti murah ni.. That's what my abah said, assumption semata-mata. Tp cam betol gak, logic la assumption tuh.. kalo harga minyak mahal giler, sape nk beli kete yg berlambak2 kt kedai proton and perodua tuh.. Takkan nk bg sedekah plak kan.. mestila turunkan harga..





Hmm.. berbalik kpd myvi itu.. perlukah aku just let it go, hanya kerana harga minyak yg mahal giler ni? Harga minyak yg naek ni memang takkan turun dah, makin naek adela.. Dahla nnt elektrik pon nk naek jgk, kang hostel fee pon naek jgk.. Adoii! Mungkin nnt hari2 aku makan megi, ikat perut. Ape guna MARA bg duit byk2 kalo x guna kan?? MARA yg baek hati itu dh pk abes2 b4 naekkan elaun arituh.. mungkin diorang dh taw, situasi akn jd begini..(ahli nujum ke ape??) So, manfaatkanlah duit MARA itu dgn membayar hostel fee yg bakal naek (ni assumption aku semata-mata and mintak2 la x naek.. RM780 melayang setiap sem pon dah dikira byk taw).. Bg yg berkereta, manfaatkan duit itu dgn isi tangki keta korang.. Bile dh keje nnt, byar blk dgn senang hati.. Kalo xmaw bayar balik, pandai2 la grad dgn 1st class. Haha.





So, the question is: berbaloikah aku menyerahkan angan2ku kpd mat jenin? Aku bkn jenis yg mudah give up tp keadaan memaksa.. Let's wait and see.. Decide kemudian!




Harapkan keta mainan kfc ni je la yg sudi teman aku g memane ;)

You Might Also Like

0 komen