iNsaNiTy

Yea, aku sdg buat sesuatu yg gile ini mlm. Selepas kejadian emosi yg berkecamuk itu, otak aku ligat berfikir, keep asking why. Why do i keep asking why? W.H.Y pernah menjadi title entry blog seorang cik keping suatu ketika dahulu. So many W.H.Y la in my mind and i just cannot eliminate them. Antara W.H.Y or K.E.N.A.P.A or M.E.N.G.A.P.A yg mengganggu otakku utk tido ialah:

1. K.E.N.A.P.A aku sgt DETERMINED?
DETERMINATION is something good but W.H.Y do i keep asking W.H.Y am I that determined? Yesss, it sounds stupid. Sometimes I just hate being determined. Aku sgt benci bile once I've decided, I must go on with that. Ape yg dimaksudkan oleh ayat yg cam keling itu adalah seperti contoh berikut [boleh refer entry sebelom ni]:

Kan aku kate aku nk iron tudung kan, sbb esok nk g family day.. tujuannya adalah kalo2 aku terlewat bgn esok, aku xyah susah2 kelam-kabutkan diri yg dh sedia serabut ni utk iron tudung.. kan ade jgk mention kat situ aku sgt malas plus xde mood yg tiada tandingannya. kalo ikotkan situasi tu, logik la kalo aku trus rebahkan diri dan tido je. tp tidak! malas+xde mood mcm mane pon aku tetap gigih iron tudung tersebut.

Contoh laen: mak aku x suke aku blk awal ke utp. sbgai seorang ahli dept sponsor, aku kn blk utp seawal 1st July even new sem start on 21st July. Gile awal kan. Mak aku seorang yg penyayang dan caring, risaukan aku duk sensorang kt sini, susah nk mkn la, pape jelah yg selalu merisaukan seorang ibu ttg keselamatan seorang anak gadis.. lalu aku postpone kepulanganku ke utp, 13th July baru aku balik. Mak aku siap suh aku resign lg taw tp memandangkan aku determined, once i'm in, in smpai abes.. sbb aku x suke wat keje separuh jalan. Kalo ikot ati, mmg nk resign jek tp prinsip menghalangku dr berbuat demikian. Gile determined kan. Memang gile!! Skang aku dh rase cam terpaksa dah tp still nk teruskan jugak.. sah gile.

2. K.E.N.A.P.A aku sgt KOMITED?
Aku jgk heran napela aku sgt komited dan aku sungguh benci memikirkannya, lg2 ini jgk mengganggu aku tido.. bayangkan, sungguh terseksa jiwa seseorang yg nk sgt tido tp x bole tido. asek pk benda2 yg xperlu difikir like what i'm doing rite now. BENCI betol la!! Contoh lg:

Pagi td aku wat calling kt pejabat v4. antara calling aku tuh ade yg mengena, then suh la aku anta MP [marketing proposal] utk RECMO ni. Lepas abes calling tu jek aku blk bilik, discuss ngan encik head dept, tanye itu dan ini. Through gtalk ok! Then kate sepakat dicapai, aku g fax kt blok O, alang2 tu tlg faxkan skali utk 2 org ahli laen. mase tuh dh kul 12 lebeh dah, dh xlame lg lunch hour. Tp aku determined g jgk fax, mane taw ade rezeki. Itu jgk tanda aku komited ngan keje aku. Walaupon g blok O ngan motobot encik head dept aku yg dikhabarkan hot itu, [sbenanye aku malu gile naek moto die, mesti ade mate yg memerhati.. huhu] tp aku ttp beri komitmen penuh.. maka sume yg perlu difax sempat difax dlm mase stengah jam lebeh sket2 kot. yg ni ok la contoh positif.

contoh ni aku x suke sgt. smbungan dr entry sblm ni.. yg pasal aku xmaw g miting tuh.. walaupon pada awalnya aku agak determined xnak g miting, tp lps dpt msg dr encik head dept itu, aku trus tuka baju then klua g miting. Sbb aku rase komitmen aku diperlukan skang. Yela, kalo x, xdenye encik head dept tu nk call n msg aku.. kan3. aku sebagai manusia yg berperasaan serta penuh komited, tibe2 dihempap rase bersalah kerana berniat nk ponteng miting. BENCI la. Sungguh, aku benci dgn keKOMITEDan aku ni. nape aku xleh jd cam org laen yg bile rase nk ponteng, ponteng je la.. xyah nk susah2 rase bersalah. nape perlu rase bersalah itu menerjah ati aku?? K.E.N.A.P.A??

3. K.E.N.A.P.A aku sgt RAJIN??
ade jgk yg xsuke rajin kan. aku sebenarnya pemalas tp aku xtaw la nape aku boleh jd rajin even mase tuh aku sungguh malas. sgt pelik kan.. adula.. walaupon malas g miting, aku ttp pegi miting sbb komitmen. aku diarahkan utk search kontek number utk sponsor yg baru. blk miting smalam [bkn briefing tuh, ni miting department] dh kul 12 lebeh, mase tuh aku mmg mls nk search. gile rajen la kan kalo blk2 miting terus search kt tenet. esoknya, pg2 lg aku wat calling kt v4. setel sume keje, aku blk la bilik. igt nk layan cite korea, x pon tido sbb malam td aku xleh tido sbb xde teman.. tp taw x ape yg aku bt?? aku pegi search kontek sponsor tuh, even mase tuh mate terkebil-kebil sbb ngantuk. walaupon dah malas gile, berkobar-kobar utk stop tp aku pon naek heran jgk.. napela tangan aku ni xleh brenti wat keje.. lps 1 kontek 1 kontek len plak aku cari. gile rajen plus determined. Sbb, once aku dh stat bt smthg, aku akn bt smpai abes. gile2!!

4. K.E.N.A.P.A aku x boleh tido bile sensorang?
yg ni mmg aku x suke sgt3!! mase 1st nite kt sini, ade aan temankan aku tido, ok la.. x sampai 10 minit aku dh nyenyak dh. mlm berikutnye aku tido sensorang. rasenye kul 1 tu aku dh terbaring atas katil dah. tp seingat aku kul 3 tu pon x tido lg.. lepas penat paksa diri tido, akhernya bole la tido. tp malangnya, aku x bgn subuh. Aduss. Kalo kt umah laen cite la.. so mlm ni aku decide utk tidak tido. Rasekan!

5. K.E.N.A.P.A aku suke berfikir bile sensorang?
sometimes ok but it always bad. u know, bile aku duk sensorang gini, otak aku ligat berfikir.. mcm2! mcm td, mase nk tido, 4 K.E.N.A.P.A itu berlegar-legar dlm otak aku. bkn setakat tu je, mcm2 lg smpaikan aku pon dh lupe ape yg aku pk td.. ha, antaranya: napela aku rajen sgt blk awal; napela skang ni aku bkn kt umah; napela result aku gitu; napela kwn yg kt US tu dh blk M'sia tp x inform aku; napela die xajak nk jumpe aku, walhal b4 fly aritu die yg beriya-iya nk jumpe; napela die ajak kwn2 die yg laen nk jumpe, siap ade plan lg; aku ni dh x penting ke? ke penting mase hard time die je?; aku ni dicari bile susah je ke?; napela aku baek ati sgt suke tlg org; napela aku sgt flexible, ikot je org ajak g memane; napela die tu tgk aku semacam jek td, die dh blacklist aku ke?; napela aku kene g family day esok, pepagi bute plak tuh; napela aku x tido2 lg ni, even mate dh terkebil-kebil?? adesss.

And lastly K.E.N.A.P.A aku asek post entry yg berjela-jela jek? Eh, suke ati aku la, blog aku..

Dan, jawapan utk setiap W.H.Y, K.E.N.A.P.A & M.E.N.G.A.P.A itu ialah: _______. i just don't know. perlukah aku jumpe doktor utk kawal tahap keaktifan otakku ini? Tyme exam xdenye aktif cenggini.. adess.

You Might Also Like

1 komen