Cerita-ceriti

sudah lama tidak meng-update; orang bz la katakan... sungguh banyak kerja yang perlu diselesaikan (padahal tiap2 malam tido awal, kerja tak buat.. haha)

hari ni hari rabu, penat. biasalah, hari rabu hari bz utk semua warga UTP. waktu petang (2-5) dikhaskan utk adjunct lectures - sebarang ceramah/talk/seminar/lecture/briefing akan dibuat pada petang rabu. bg budak2 cheme jan06, setiap rabu kami ade KBC adjunct lectures.

KBC tu sebuah consultancy company (rasanyalah) yang suka buat seminar for engineers. menurut lecturer aku, Mr. Khor, sesape yg nk g seminar (i mean engineers la kan) yg KBC buat ni, kene spend about RM2 thousand jugak la.. mahal, kan. maka beruntunglah kami student UTP yang mana KBC tu datang for free (i mean student x perlu bayar, mungkin UTP dah bayar siap2. baeklah sgt hati mereka dtg dr singapura utk bg ceramah free~)

oleh sebab petang rabu petang utk adjunct lecture, maka mereka (lecturers/speakers) berebut-rebut nk sibukkan petang rabu kami. selalunya, byk clashes smpai kami pening xtaw nk pegi yg mana. td ade talk about internship; wajib kpd mereka yg akan pegi intern next sem, dalam kurungan akulah tu!. badan ade satu tp kene pegi 2 lectures dlm satu masa - KBC adjunct lecture+internshare. dua-dua wajib. so pegi half-half la, baru adil.. takde orang kecik hati nnt kalo aku x attend mane2 lecture (bajet hot?)

oh ya! utk sem ni, setiap hari rabu, satu subjek je aku blaja - Transport Phenomena. Klas start pukul 8 pagi - lecture. Then sambung ngan tutorial 2 jam at 9. Transport Phenomena (TP) ni subjek paling tough utk sem ni (bagi aku setakat ni). Byk sgt differentiation ngan integration utk derive sesuatu equation. Aku ni lemah siket kalo bab2 nk menderive equations ni. Add math dulu aku telan je ape yg cekgu ajar, langsung x kunyah! hadam pon tidak. Kawan2 aku yg kreatif mencipta nama baru utk TP, antaranya:
>>Tak Paa (aku rase kawan aku bermaksud takpe kalo x study TP, buat donno jek..)
>>Tengah Pening
>>Tak Paham
and ntah pape lagi lah, aku sudah lupa..

hari ni hari rabu, hari pasar malam kat bandar seri iskandar. memang meriah habeslah pasar malam kat sini. iyelah, warga UTP+UiTM+penduduk seri iskandar ramai-ramai pakat keluar cuci mata. aku pun sama, kuar pasar malam utk beli buah sbb dh lame x makan sayur (kaitan x makan sayur ngan beli buah?) dan hari ini agak special dari hari-hari rabu yang laen. sbb: ade beberapa insiden kelakar yg berlaku, antaranya:

1. kisah parking
aku bawak waja aku tu pegi pasar malam, ngan piah. sedang mata melilau-lilau cari parking, tibe2 terpandanglah aku satu ruang yang pada hemah aku muat utk waja aku masuk parking kat situ. maka aku pon terkial-kial lah nak parking kete kt ruang yg tersedia di antara 2 bijik kereta itu. oh, perkiraanku kurang jitu!

'macam x muat je ni piah', aku ckp kt piah.
'aku pon rase x muat gak' piah jawab.
'ah, tuka parking lah' aku decide.

then aku reverselah kereta itu utk carik parking laen. sbenanye, tuan punye kete kt sbelah tu ade kt depan kereta aku. seorang wanita. dia kelihatan agak nervous tgk aku terkial-kial nk masuk parking. sekejap depan, sekejap reverse. sanggup dia tunggu aku, sbb risaukan keselamatan kereta dia agaknya. (haha)

sedang tgh terkial-kial utk reverse kereta itu, tibe-tibe datang seorang abang Stesen Minyak PETRONAS sambil berkata: 'sebenanya boleh masuk parking ni, kena masuk straight dulu, pastu belok slow2'. Kata-kata itu cukup kuat, ok! aku yg kt dalam kereta dgn tingkap tertutup boleh dgr dgn sgt jelas, seolah-olah dia berada di sebelah aku. damn, sume orang pandang! dah lah punye susah aku nk masuk tadi, orang sekeliling dh risau tgk aku. ditambah lg dgn suara abang 'macho' ni, lagilah mereka nk pandang aku. adoiii, capub lah pulak~

and, thanks jugaklah kt abang PETRONAS itu. boleh masuk parking dgn selamatnya. muka wanita pemilik kereta itu akhirnya kelihatan lega, bole senyum plak kt aku ;) nk parking kete pon perlu ade guider ke cik mizah oiii? kalo cite pasal parking sisi, hampeh. reverse parking lg parah, parking depan pon terkial-kial.. apelah nasib, orangnye kecik tp bawak kete besar.

2. Kisah isi minyak
masa nk isi minyak tadi, ade sebuah kereta, milik student UTP aku rase.. dalam kete tu sume dak laki. kete tu tgh tunggu nk isi minyak, duk kt tgh2 antara 4 pam minyak. tibe-tibe kuar segerombolan dak laki dari kete tu, tolak kete. maka aku ngan piah pon kepelikan lah.. apesal la plak kan, tibe-tibe nk tolak kete ke pam minyak. rupe-rupenye kete itu sudah tersangat kehabisan minyak, smpai dh xleh nk start. gilelah, berani bawak kete xde minyak camtu. tu seb bek dh smpai stesen minyak, kalo jauh beribu batu cane? takke menyusahkan idop namenye tuu.. haih~

setakat inilah dulu ye kawan-kawan, beta byk kerja nk kene buat neh... (rajinlah pulak aku menaep malam ni ;) )

You Might Also Like

0 komen