hujung minggu yang aktif

Selamat kembali kpd cik amizah azid. Sudah lama anda tidak menulis, ye... Well, alasan yg sudah basi: sibuk! Ya, saya sungguh sibuk dgn kehidupan sebagai seorang bakal engineer yg berjaya; atau lebih tepat sebagai seorang pelajar yg menjurusi bidang kejuruteraan kimia yang sering dilema oleh assignments+tests+projects. (wah, ayat xleh blaaahhh!)



berbalik kpd tajuk post: hujung minggu yang aktif - dalam konteks yg sedang dibincangkan ini, hujung minggu itu merujuk kpd hujung minggu lepas, yang sudah seminggu berlalu; bertarikh 7-9 mac 2009. (apekess entry ni skema semacam?)



ok, start ngan preweekend; jumaat. malamnye pegi tesco (pasir puteh kot name tmpat tuh). buat ape ek? shopping! ni shopping makanan. walaupon siket jek makanan yg aku beli, tp sumenye berat-berat belaka. naseb baek x putus jari-jemari yang kecil ini. sebenanye aku ikot ibah+sepul+ija hanim. diorang pegi beli keperluan utk picnic. mcm2 diorang beli; naget, sosej, bla bla bla (padahal, tu je kot!) yeay~ picnic ari isnin, cuti maulidur rasul..



apa yg berlaku ari sabtu? oh, ye! aku pegi ipoh. dgn sape? aan+ieja kecik. buat ape? shopping mopping la... seronok sgt^12! sbb:aku berjaya habeskan duit dalam purse; siap kuarkan duit lagi tuuu..beli 4 helai baju baru+sepasang sandal kaler purple+sepasang selipar hitam putih. 2nd time pegi ipoh drive sendiri. tahniah! (walaupon cam tahu-tak tahu jek jalan, tp we all manage to sampai ipoh+pulang ke utp dgn selamatnya). oh, ye. balik dari ipoh, kami singgah kt tesco lg (tesco yg aku dh pegi malam td). kt sini aku dh x shopping dah, tunggu jek diorang shopping. sudah kering!



ahad plak. pegi pasar malam kt pusing. nk carik ikan+ayam+daging. kan nk picnic esoknye, nk berbbq.. kate sepul: ikan kt sini mahal. pegi tesco jom. aku: tesco lg? 3 hari berturut-turut aku pegi tesco nmpaknye. maka, berangkat lah kami ke tesco, beli ikan yang murah itu.. adegan kt tesco - pilih ikan-ikan yang segar. dah lame x pegi pasar ngan my mom, pilih-pilih ikan. oh, rindunyeeee! ape yg jadi ngan ikans tersebut? disiang oleh sepul. oh ye, ayam+daging pon same. sume sepul yg buat. jap, dibantu oleh dak2 laki yang laen spt dobi+agan+pitpain? entahlah, aku tak pasti pasal itu sume. sebab: aku malas nk amek tahu, tak minat! haha.



maka, tibalah giliran ari isnin. yeay~ aku bangun awal, pukul 5 beb~ (terpancar keexcitedan disituh!) oh, aku kesuntukan masa. papehal, click kt sini: http://imranahz.blogspot.com/2009/03/long-weekend.html encik dobi ade cerita yg lebih menarek utk dikongsikan (encik dobi, harap anda tidak kisah blog anda diglemerkan di sini)



setakat ini sahajalah entry bertajuk hujung minggu yang aktif. hujung minggu datang lagi~ sudah preweekend hari ini; oh, sukenyeee sayeeee~ ;)

You Might Also Like

0 komen