Contradiction

It's been a while kan since my last entry.. and I'm lost for words I don't know what to write. Macam bongok. HaHaHa.

Do not blame me for this berhabuk blog. Trust me, its not my fault. Salah siapa?

Nak salahkan project la tu..

Nope, im not blaming the project. I'm blaming my superajen + supermalas attitude. Erkk! Kontra semacam jek.. Pape jelah labu~ :P

I'm superajen bertungkus-lumus siapkan project yang bos hensem bagi. Bila entah nak siap. Bos hensem, tolonglah saya yang comel ini.. saya nak guna software yang abang dan kakak-kakak design engineers guna tu.. Saya nak buat design calculation guna PVElite macam mereka. Saya tak nak buat manual calculation yang panjang dan leceh itu. Saya nak merasa jugak pegang key software yang mahal tu.. Saya nak merasa the feeling jadi engineer betul-betul.

Saya tahu, saya seorang trainee yang sedang dilatih untuk menjadi seorang design engineer yang berkaliber.. Tapi hari tu bos kata nak treat saya as a design engineer.. so macam mana ni, design engineer perlu guna software yang bernilai belasan ribu tu.. kalau tak guna software tu, bukan design engineer la namanya.. plis bos, benarkanlah saya guna software tersebut. Bagi lah chance saya merasa jadi design engineer betul-betul. Pleaaaaaaase... (sambil kenyit-kenyit mata sampai juling)

Kalau bos taknak bagi saya guna software tu, jangan treat saya as a design engineer! Jangan bagi saya apa-apa project pun. Jangan suruh saya buat manual calculation. Jangan suruh saya buat drawing. Jangan bla bla bla bla... (Konon-konon merajuk dengan bos. Eleh,macam lah bos tahu kalau aku merajuk pon.. HaHaHaHa)

Eh, apa kaitan dengan superajen? Aku yang supermalas ni bawak balik kerja-kerja ofis ke rumah. Bukan setakat bawak balik taw, aku buat kerja-kerja tu kat rumah~ Bertungkus-lumus buat drawing ataupun dalam bahasa mudah: Otokeding aka AutoCADing. KesKesKes :P Otokeding sampai berpinar-pinar biji mata. Esok mesti tak cantik pegi keja sebab mata berpinar+juling (Macamlah ada orang kisah) :(

Tahu kan apa itu AutoCAD? Ala, software yang digunakan untuk melukis tu.. malas lah nak elaborate. aku dah start jadi supermalas~ :P

My superajenness bertungkus-lumus siapkan project telah mendatangkan supermalasness dalam mengupdate blog. Ah, malasssnye nak abeskan entry. Contoh supermalas terdekat. keskeskes.

Senang cite stop sini jelah ye.. Kesian korang buang masa baca entry yang takde pekdah. Itulah, orang suruh baca buku taknak, nak jugak baca blog.. Naseb lah korang~ jangan pulak salahkan aku buat entry takde pekdah ni, salahkan diri sendiri sebab baca entry takde pekdah. KesKesKes :P

You Might Also Like

4 komen

  1. weh, im so curious how does it feel when you do the internship. i mean like, do you really practice what you study or you do something really different than what you study. susah ke x ha? aku macam nak apply internship kat sini tapi rasa takut la .. plus rasa a bit inferior ..i feel like most actuarial students here are better than i am. :(

    ReplyDelete
  2. hye babe...
    macam2 ada.. kalo mcm aku skang ni xdela into chemical engineering sgt, it more to mechanical. tp as long as it is engineering, its ok sbb chemical and mechanical interelated.. mmg akan laen dgn apa yg kita blaja sbb apa yg blaja tu sume utk ideal condition sedangkan in real life ideal condition tu sgt jarang berlaku... so masa intern ni la kita diberi pendedahan ttg apa sbenanye yg berlaku in real industry.. kt sini lah byk benda yg bole blaja sbb tak sume benda kita bole cover in class.. apa yg blaja kt klas tu sikit sgt kalo nk compare dgn apa yg betol-betol berlaku kt industry

    apply je lah internship kt mana-mana yg ko rasa sesuai. internship sgt berguna and byk benda yg bole kau blaj.. pasal result tu takyah inferior sgt sbb aku pon xdelah gempak pon result, biasa-biasa je.. trust me, you'll never regret it.

    panjang lah pulak comment. hihi

    ReplyDelete
  3. CAD tu computer assisted design kan?
    aku pun kat France ade gk blajo pasal benda ni.
    kami panggil CAO = conception assisté par ordinateur
    maksud dia literally same je.

    ReplyDelete
  4. o ye ke.. same je tuh. tp name yg ko gune nmpak cam gempak. haha

    ReplyDelete