Eh, dah JULAI?

Eh, entry bulan July xde lagi ek?
Bz nmpak~ haha

Las weeken blk umah lagik..
Mentang2 la kat terengganu, berjiran dgn kelantan, asek balik je ye!
Padahal agak jauh perjalanan dari Paka ke Bachok itu..
6 jam lebeh gak laa tp sanggup tu, after keje kul 5 bergegas balik ke kelantan..
sampai jek kat umah badan dah lemah longlai, lalu memengsankan diri. penat gile!
tu naseb baek bkn aku yg drive~ kalo aku yg drive, x smpat smpai umah dh pengsan.
tabik ah kat Mokte yg jd driver tunggal dr paka ke kota bharu!

balik rumah mmg heaven, even aku bknnye homesick sgt pon.. saje nk ngade2 balik umah. hehe.
walaupon blk umah mak aku asek bebel jek, aku tak kesah..
aku malas masak mak aku bebel
aku malas kemas umah mak aku bebel
aku buat dunno mase die bebel pon mak aku bebel. haha.

kadang2 bebelan mak aku tu la yg dirindu (td kate tak homesick~)
kadang2 aku saje suke-suke buat mak aku bebel
sbb selaen kat umah, sape lg nk bebel kt aku?
bebelan itu tanda sayang sebenarnye
org yg tak sayang aku mane nk bebel-bebel kat aku kan..
mak aku jelah yg sayang aku, bebel itu bebel ini..
abah aku pon sayang aku tp dia tak bebel
pendekatan yg abah aku guna agak berlaenan sedikit
konon-konon bebelan abah aku tu berupa ceramah motivasi
aku suke dgr abah aku bercerita itu dan ini
bagi nasihat itu dan ini

seriously, aku admire abah aku..
dan mak aku jugak..
diorang pandai handle anak-anak..
kami mcm kawan
dgn mak aku, aku tak berahsia
bole dikatakan >90% kisah aku mak aku tahu
aku kawan ngan sape, aku suke sape, aku tak suke sape, bla bla mak aku tahu..
bukan aku update setiap hari, tp cuti sem kan besenye lame, 2 bulan.. so mase tu lah sume cite kuar..
sonok taw bercerita kat mak.. rasa mcm secure. yelah, takkan mak nk jaja cite anak plak kan..
kalo bercerita kat kawan belom tentu lg cite tu slamat dr pengetahuan umum (ni bg yg top secret punye case la kan..)
mmg ade kawan yg boleh dipercayai dan top secret tetap top secret
tp aku prefer sharing ngan my mom laa.. hehe

entri macam lari tajuk jek~ pape jelah, tgh mencurah-curah idea nk menaep neh! haha

hmmm. yg ni penting.
otw dari bachok ke paka, lalu jalan pantai..
so singgah la makan sotong kat penarik kot name tmpat tuh
gile heaven mkn tak hengat dunia..
boncit kuase seribu mungkin..
nk smayang pon tak larat, terkebil-kebil nk sudahkan 5 rakaat jamak takdim n qasar maghrib+isya
naseb baek lah jugak tak tercabut butang jeans aku tuh mase tgh smayang
dah lame tak cipta rekod makan byk2..
dah la tgh musim buah and Juwe bwk buah byk gile..
sepanjang perjalanan asek makan jek buah2 salok+manggis yg sedap itu dgn penuh kegirangan..
Mokte bwk kete pon heaven jek, bertolak kul 5.30 ptg and kul 12 tgh malam baru smpai paka..
seperti biasa, smpai jek umah terus cari katil lalu memengsankan diri. haha

kesimpulan: balik rumah sgt heaven ;)

tp aku agak jeles ngan housemates kt paka ni yg makan durian beramai-ramai kat tepi pantai.. beromantika ye korang saat aku tiada.. takpe3~

mata semakin ligat mengelip
penjanaan idea mula menurun
maka kadar menaep mula perlahan

kesimpulan: tido lah cik mizah oiii, esok keje!

You Might Also Like

1 komen

  1. mak aku pun same macam mak ko la. asalnya aku balik rumah weekend nak relax kan, tapi pagi2 sabtu lagi dia dah bebel suruh jemur baju, kemas rumah, tolong die masak. lama2 terpaksa terima hakikat yang aku ni pompuan, kene la tolong mak buat keje rumah. hehehe

    ReplyDelete