Ingat saya?

Hai semua! Ingat saya lagi? Sayalah Amizah Azid, tuan punya blog. Ingat saya tak? Ingat saya tak? Kalau tak ingat memang lah! Haha. Ceh. Takde keje ko ye :P

Memang lah takde keje. Tanam anggur je kat belakang rumah tu. Sekarang cuaca tak menentu. Sekejap panas. Sekejap hujan. Tapi kebanyakan kali, asyik hujan saja. Ladang anggur belakang rumah sudah tenggelam. Bukan setakat ladang anggur saya, habis tanaman (tembakau) orang kampung juga tenggelam. Kita orang Kelantan panggil kejadian ini as 'caghok'. Caghok adalah situasi di mana tanaman dipenuhi air. Overdose air lah kiranya dalam bahasa mudah. Tak adalah tenggelam macam ditenggelami banjir tu..

Faham ke tidak ni? Kalau tak faham, tak boleh proceed ke pelajaran seterusnya. Siapa tak faham silalah angkat tangan dan bertanya. Cepat, cepat. Sebelum kita ke bla bla bla ... *Feeling jadi cekgu.

Baiklah semua, kita tinggalkan kisah feeling cekgu tersebut. Kalau dilayan makin menjadi-jadi budak tu (HeHeHe).

Pada hari yang mendung penuh kesepian ini (mereka semua sudah kembali ke sekolah dan ke tempat kerja masing-masing), saya ingin berkongsi sesuatu dengan anda. Ingat, bukanlah nak kongsi duit, tapi nak kongsi sharing is caring $#@^%&#@$*%!

OK lah, kita serius. Play time sudah habis :p


I'm currently reading this. Nice book. Can't wait to finish it.
Setakat yang saya baca sekarang, memang best buku ni.. hehe ;)


Buku ni I baru je beli. Hmm.. dah seminggu kot. Beli kat Popular. Waah. Sekarang shopping dah tak layan baju dan kasut, masuk kedai buku beb! Kalau tengok baju atau kasut cantik buat tak nampak je. Bukan sebab apa, dah tak muat almari dah nak sumbat baju baru. HAHA :P 

I bukannya apa.. Menyedari diri ini sangat malas baca buku, I paksa diri untuk pupuk minat suka membaca dalam diri I yang penuh virus-virus jahat ni. Serius, malas adalah satu virus yang bahaya, merosakkan perumah yang ditawannya. Kalau dilayan virus malas ni, abeslah kau! Kalau biasanya perumah diserang virus, apa kata perumah pulak yang menyerang virus? Versus sangat! HAHA :P

So I sengaja masuk kedai buku dan sengaja cari buku yang kelihatan best untuk dibaca. Ronda-ronda dalam kedai buku jumpa lah 2-3 buah buku yang macam best. Nasib baik lah tengah tak banyak duit sangat, hanya mampu beli sebijik je. Kalau poket tebal masa tu, mahu dirembat 2-3 bijik sekali gus. HAHA. Dalam banyak-banyak benda, membeli la paling rajin aku buat. Haih. Habit yang semacam ini harus dicontrol kaw-kaw punye! Haha.

Dan I sengaja cari english novel. Sebab nak cabar diri sendiri. Selalu asyik baca novel melayu je kan. Apa kata sekali-sekala tukar angin, buat something yang jarang/tak pernah dibuat. Hidup sekali je. Dan bukan lama pun nak hidup.. I mean, life is short!


Tu diaa. Model webcam. HAHA
Saya recommend buku ni (walaupun baru 1/3 baca) :P


You Might Also Like

0 komen