Email dan burung merpati

Assalamualakum w.r.t

Sudah lama saya tidak mentaip (sengaja ditypokan) entri blog dari sebiji laptop, terasa kekok pula. Mentaip entri ini adalah perkara ke-2 yang saya lakukan hari ini, menggunakan laptop ini. Perkara pertama adalah menonton filem Penguins of Madagascar. Ah, filem itu.. bisa menghilangkan invisible selirat dalam kepala. Why so cute?

Soalan tambahan: kenapa mentaip entri dalam nada skema?

Perkara ke-3 untuk dilakukan adalah menonton Mencari Sakinah seperti saranan suami. Memandangkan peratusan mata yang celik berkadar terus dengan kelajuan jarum saat bergerak, maka perkara ke-3 mungkin akan dilakukan esok.

Suami asyik komplen, "Jam di dinding itu, kenapa laju sangat bergerak?". Mungkin dia tak tahu, ada cara untuk hentikan jam itu - cabut bateri. Jam berhenti, komplen pun tiada. Suami, saya tahu awak faham ini adalah gurauan; mat saleh kata private joke - gurauan yang kita je faham.

Terima kasih sekali lagi, suami; untuk laptop ini - hadiah hari lahir yang ke-27 (tapi masih sweet 17). Ucapan panjang berpuluh-puluh perenggan (hiperbola) nantikan email atau surat dari burung merpati (tapi jangan terlalu berharap)

Tiba-tiba idea untuk tajuk entri datang (biasalah, tulis berjela-jela dulu baru tulis tajuk)

Ada banyak benda saya nak tulis, tapi bukan sesi meluah perasaan sebab saya sudah 27 tahun, luah perasaan pada blog is so 2008. Saya sendiri pun tak sangka blog ini masih panjang hayatnya. Pernah juga terfikir untuk delete blog tapi masih ada rasa sayang dan sedikit keinginan untuk menulis.

Sebenarnya, keinginan tu sentiasa ada dengan banyak, cuma saya kekurangan masa. Saya pernah mengeluh, merungut saya tak cukup masa; saya perlukan lebih dari 24 jam sehari, lebih 7 hari seminggu. Sesungguhnya, saya tidak bersyukur pada waktu itu. Ataupun juga, masa yang saya ada itu kurang keberkatan - mungkin juga akibat tidak bersyukur.

Ah, manusia mudah lupa. Bila berkehendak baru dicari, bila tersepit baru dirintih-rayu.




You Might Also Like

0 komen