After a long pause

Assalamu'alaikum w.r.t
And hello dear readers (hopefully masih ada readers)

It's been a few months after my last update and I was quiet (senyap); keeping things privately. Nothing fancy, only ordinary stuffs - got married, got pregnant & became unemployed. Extraordinary things just yet to happen.

Actually, I started typing this entry last Tuesday and still not be able to finish it. Perhaps I am no longer good with English writing (penulisan bahasa Melayu juga tidak kurang teruknya).

Nampaknya penulis diserang writer's block yang kronik. I need to write and express myself (in a good way) more to stimulate my baby's learning process since in the womb. Perhaps she can be a better writer (but still, the gender remain mystery).

Mungkin, kalau tulis dalam bahasa Melayu jalan ceritanya jadi laju dan lebih dramatik. Mari saya cuba...

Rasa saya, ramai yang tak tahu saya sudah berhenti kerja sebagai estimator / design engineer dan menjadi penganggur surirumah yang masih bercita-cita mahu menjadi Jutawan Shaklee. Saya tak pernah berhenti, cuma rehat sekejap kerana kesihatan tak mengizinkan - tidaklah saya jatuh sakit, cuma jatuh cinta je hihihi.

Saya sedang menunggu kepulangan suami tercinta. Suami bekerja di Kerteh, saya pula bekerja sendiri dari rumah di kampung halaman di Kelantan. Kami masih PJJ (Perkahwinan Jarak Jauh) walau saya sudah tidak bekerja dengan orang. Saya memilih untuk berehat di kampung halaman oleh sebab yang tertulis pada perenggan di atas.

Bekerja sendiri (berbisnes Shaklee) amatlah mudah dan fleksibel. Anytime, anywhere you can do the business (as long as you have the internet connection). You design your job, you design your income.

Buat sementara waktu, saya akan jadikan blog ini sebagai platform utama untuk bisnes saya. Perancangan masa depan - buat blog baru khas untuk bisnes, mungkin blog dot com atau dot my.

Saya rasa cukuplah setakat ini warm-up penulisan saya pada entry ini. Mungkin esok atau lusa saya warm-up lagi.

Sekian sahaja entry suam-suam kuku dari saya.


You Might Also Like

0 komen